Pro Growth Consulting Oy

Myynnin lisäys: Miten myynti tuplataan?

Yritykselläsi on ehkä loistava palvelu tai tuote, mutta silti se ei kasva etkä saavuta tavoitteitasi. Tutkimustemme mukaan pullonkaula on useimmiten myynti: myyntialoitteita ei tehdä tarpeeksi, myyntiresursseja ei ole riittävästi eikä myynti ole riittävän systemaattista.

Hyvä uutinen on se, että myynnin ongelmat on mahdollista selättää ilman valtavia investointeja – edes lisätyövoiman palkkaus ei ole välttämätöntä, vaikka myyntiresurssien puute nousee yhdeksi myynnin kasvua jarruttavaksi tekijäksi. Miten myynnin lisäys sitten voisi onnistua?

Myynnin lisäys – näin se käy

  • Määrittele yrityksellesi kasvusuunnitelma, Growth Plan
    • Kaikille kaikkea -strategia toimii harvoin. Kun valitset tavoiteasiakkaasi huolellisemmin ja keskityt parhaisiin, saat aikaan parempaa tulosta. Samanlaiset valinnat sinun pitäisi tehdä oman tuotevalikoimasi, myyntimallisi ja markkinointikeinojesi suhteen. 
    • Growth Plan pitää myös muistaa tarkistaa säännöllisesti, sillä se elää yrityksen kasvun mukana.

  • Satsaa myynnin systematiikkaan ja muuta se ammattimaisemmaksi
    • Myynti on parhaimmillaan systemaattista toimintaa, jossa edetään myyntiprosessin ja oman pelikirjan mukaan.

  • Hyödynnä useita keinoja liidien hankkimisessa
    • Digitaalisten työkalujen avulla saat paljon dataa esimerkiksi verkkosivujen vierailijoista ja pystyt identifioimaan potentiaalisia liidejä.
    • Suosittelut ovat edelleen vaikuttavin keino hankkia liidejä.

  • Ohjaa markkinointia tukemaan paremmin myyntiä, aseta markkinoinnille tavoitteet.
  • Varmista, että myyntialoitteita tehdään nykyistä enemmän
    • Myynnin aktiivisuus on tärkeää ja myyntialoitteiden määrää ei voi korostaa liikaa.

Näkemyksemme myynnin kasvattamisen esteistä ja vauhdittajista perustuvat paitsi pitkään kokemukseemme pk-yritysten konsulttina, myös tutkimukseemme Myynti kasvun veturina. Tutustu tutkimukseen alla olevasta linkistä.


Ota yhteyttä, jos haluat tietää lisää myynnin tuplaamisesta!

Katso myös tältä videolta, näkemyksemme siitä, miksi yritykset eivät kasva.