Blogi
Etsitkö käytännön vinkkejä myynnin ja markkinoinnin tehostamiseen tai yrityksesi kansainvälistämiseen? Pro Growthin asiantuntijat jakavat ajankohtaisia neuvoja, joiden avulla voit kehittää liiketoimintaasi ja saavuttaa kasvutavoitteesi. Lue myös asiakkaidemme inspiroivia kasvutarinoita ja palvelukokemuksia, jotka tarjoavat arvokasta oppia ja uusia näkökulmia oman yrityksesi kehittämiseen.
Myyntitaidot kohenivat koulutuksessa
Pro Growth Consulting on jo vuosia tehnyt yhteistyötä Ohjelmisto- ja e-business ry:n kanssa, kun sen jäsenyrityksiä on koulutettu kasvamaan ja kansainvälistymään. Vuonna 2019 samat opit
Rahoitusta kansainvälistymiseen
Suomalaisyritykset voivat saada rahoitusta kansainvälistymiseen Business Finlandilta, jolla on rahoitusinstrumentteja monenlaiseen tarpeeseen – osa avustuksia, osa lainaa. Oleellista avustuksen tai lainan saamisen kannalta on se, että yrityksellä on skaalautuva tuote
Pienten ICT-alan yritysten myynnin esteet
Pro Growth on toteuttanut useita kertoja valtakunnallisen tutkimuksen myynnin esteet ICT-alalla yhteistyössä Ohjelmistoyrittäjien ja TIVIAn kanssa. Kyselyyn vastaavat ICT-yritysten toimitus- ja myyntijohtajat. Kun tarkastellaan alle
Virherekrytointi on kallista mutta rekrytoimattomuus se vasta kallista onkin!
Me pk-yrittäjät tiedämme hyvin, että rekrytointi on aina iso päätös ja iso riski – monesti jopa niin iso, että se jätetään kokonaan tekemättä ja venytetään
Growth Plan antoi fokuksen
Lojer on 180 henkeä työllistävä, Pohjoismaiden johtava sairaalakalusteita valmistava yritys. Healthtech From Finland -koulutusohjelmaan (nykyinen Terveys- ja Hyvinvointiratkaisujen myyntikoulutus) osallistui Lojerilta neljän hengen tiimi, ja
Myynnin lisäys: Miten myynti tuplataan?
Yritykselläsi on ehkä loistava palvelu tai tuote, mutta silti se ei kasva etkä saavuta tavoitteitasi. Tutkimustemme mukaan pullonkaula on useimmiten myynti: myyntialoitteita ei tehdä tarpeeksi,
Asiakkuus – Uskalias ehdotus vai vaiettu viisaus?
Asiakkuuksien johtaminen, tai käytännössä johtamisen puute, nousee suurimmissa yrityksissä yhdeksi keskeiseksi myynnin esteeksi. Miksi asiakkuus on yhä vieläkin liian vähällä huomiolla, kun liiketoiminnan kehittämistä mietitään? ”Nykyisiä
Myyntialoitteellinen vs. Kontaktiepäröijä – Hyvä myyjä erottuu tietyillä piirteillä
Myyntialoitteellinen vs. Kontaktiepäröijä Piirre, joka seuloo myyjistä huippumyyjän. Kun rekry lähestyy loppusuoraa, sopivia henkilöitä vapaana olevaan positioon saattaa olla useita. Karsinnan jälkeen jäljelle ovat jääneet
Suomalaisyritykset kyvyttömiä lisäämään kasvua. Tee sinä poikkeus!
Asiakkaat pitävät tuotteistasi ja tuntuvat olevan palveluusi erittäin tyytyväisiä. Yrityksen kasvu myynnin osalta on tähän nähden kuitenkin hyvin marginaalista. Kuulostaako tutulta? Yritysten resurssit ovat aina niukat,
Myynnin rehellisyys: Hyvä myyntityö on aina eettistä – vai onko?
Erään koulutuksemme välikyselyssä tuli mielenkiintoinen kommentti, jossa meidän toivottiin käsittelevän valmennuksissamme myös aiheita; myynnin rehellisyys ja eettinen myynti. Kiitos kommentoijalle, kommentti oli hyvä ja aiheellinen. Tunnen
Terveysteknologia-ala kaipaa myynti- ja markkinointiosaamista
Pro Growth Consulting on sparrannut vuosikausia ohjelmistoalan yrityksiä kasvamaan ja kansainvälistymään, sekä one-to-one -konsultoinnilla että isommalle yritysjoukolle tähdätyillä valmennusohjelmilla. Viime vuonna hyväksi havaittu konsepti laajennettiin
Ratkaisumyynti – Miksi ratkaisumyyjän onnistunut rekrytointi on niin vaikeaa?
Olen joutunut työurani aikana usein miettimään eri yritysten kasvustrategiaa nimenomaan ratkaisumyyjän rekrytoinnin näkökulmasta. Asia on ollut aina monisyinen, ja olen huomannut, että mitä pienempi organisaatio